Kontakt O nás

Hlídejte si chuť na sport

Ve zdravém (vysportovaném) těle zdravý duch. Zapřísáhlí „antisportovci“ budou možná namítat, faktem ale je, že budováním fyzičky předcházíme kardiovaskulárním problémům, blbým náladám i svalovým zraněním. A navíc si, jako bonus, zadarmo vytváříme hormon štěstí, endorfin… Chuť na blažené týrání těla se ale občas zadrhne. Zde je pět postřehů, jak na lenost vyzrát.

 

1. Méně a intenzivněji

Častý sebeklam začátečníků říká: „Co jsem dříve zanedbával, nyní vynahradím“. Půl? Ne, bude tělo ohýbat hodinu, i dvě denně. Bohužel, toto nikam nevede, smysl má postupné navyšování dávek... Velmi prozíravé je udržování kondice minimálně pětkrát týdně, postačí i čtyři minuty. Tolik zabere 20-40 dřepů a 10-20 kliků – v kanceláři, ložnici nebo obýváku. Ideálně ráno.

2. Nebuďte samotáři

I profi-sportovci mají své sparingpartnery, kteří je mj. motivují k tomu, aby makali. Vašimi sparingy budou přátelé, rodina, známí. Ve dvou se to zkrátka lépe „cvičí“, na čemž staví i fenomén aerobiku či zumby, kde právě oční kontakt s druhými nedopustí, aby si člověk sednul na zadek.

3. Dejte si cíl

Výborným motivátorem bývá vytyčení cíle, třeba číselně (do 30 dnů shodím 5 kg). Jde o to, aby se tělu při pouhé myšlence na zápřah lehce zvedl adrenalin, zapojila se vrozená snaha překonávat sebe sama.

4. Po výkonu odměnu

Ať je to pivo nebo jiný drink (ideálně nakombinovaný posezením s přáteli z tělocvičny, kurtu, hřiště…) nebo něco úplně jiného, mělo by to mít podobu odměny. Takový dáreček, spojený s proudícími endorfiny, krásně zvyšuje šanci, že si budeme chtít zápřah těla zopakovat.

5. Pamatujte na pestrost

Máte rádi tenis? Občas si zajděte na badminton či squash, nebo aspoň střídejte kurty či sparingy. Tento model můžete aplikovat na víceméně jakoukoli sportovní aktivitu, která se tím jen tak „nepřejí“.

 

David Halatka

 

přidáno 17. června 2014 do kategorie Zdraví

ČTETE: Hlídejte si chuť na sport · 17. června 2014 · Zdraví
·
Další články