Kontakt O nás

Chcete v práci znovu cítit štěstí? Vyžeňte negativní myšlenky

Možná svou práci máte rádi, přesto může stres, přepracovanost a neústálé starosti způsobit, že se v práci jednoduše necítíte šťastní. A to se neprojeví pouze na špatné náladě, ale také snížené výkonnosti. Vnést do své práce radost je přitom s následujícími tipy docela snadné.

Buďte stále přítomní. Většina negativních myšlenek pochází z obav a starostí ze situací, které se přitom nemusí nikdy stát. V byznyse je samozřejmě potřeba promýšlet i méně příjemné scénáře. Neustálý kolovrátek černých myšlenek ovšem vyvolá zbytečný stres, který vysaje veškerou energie potřebnou na produktivnější činnosti.

Nejlepší cestou, jak zvládnout negativní myšlenky, je oddělit fikci od faktu. Až se příště budete zmítat v negativním myšlení, zkuste celou situaci zanalyzovat a pak se sami sebe zeptejte, zda reagujete na reálnou situaci, nebo spíše imaginární představu.

Pusťte se do pozitivního myšlení. Jednoduše své negativní myšlenky obraťte v pravý opak. Jakmile se negativní myšlenka objeví, vědomě ji zapuďte a přivolejte si místo ní pozitivní. Zkuste toto cvičení dělat několik týdnů a brzy si všimnete, že se z něj stává návyk, který posílí váš pocit štěstí nejen v práci, ale i v každodenním životě.

Pomáhejte ostatním. Ať už se pustíte do filantropie nebo pomůžete vašim podřízeným, aby se v práci zlepšili, pamatujte na to, že charita je tajemstvím dlouhotrvající spokojenosti. Štěstí v práci není o tom, co dosáhnete sami, ale že lidi v týmu podpoříte k dosažení lepších výsledků.

Můžete třeba nastavit mentoringový program, kde starší zaměstanci radí a pomáhají mladším, nebo se můžete pokusit stmelit kolektiv společnou filantropickou aktivitou, jako je třeba pomoc lidem s postižením nebo charitativní cyklistický závod. Pocit spokojenosti se tím přenese na celý tým.

Dejte si pauzu. Pozitivní stres není špatná věc, pokud vás táhne dopředu. Stejně důležité je ale ponat, kdy vaše mysl a tělo potřebují pauzu. Ačkoli svou práci máte rádi, přílišný stres vás jednoduše udolá. Naplánujte si několik dní volna nebo zábavnou aktivitu po práci či o víkendu, která vám pomůže obnovit síly.

Veďte si deník vděčnosti. Štěstí nepřichází tím, že získáte něco, co nemáte, ale tím, že poznáte a oceníte to, co už máte. Každý den si před nebo po práci napište pět věcí, za něž jste vděční. Svůj mozek vycvičíte k tomu, aby se koncentroval na především na pozitiva.

 

přidáno 13. března 2014 do kategorie Zdraví

ČTETE: Chcete v práci znovu cítit štěstí? Vyžeňte negativní myšlenky · 13. března 2014 · Zdraví
·
Další články