Kontakt O nás

Přebíráte rozhádaný tým? Naučte ho spolupráci

Dysfunkční vztahy se mohou vyskytnout kdekoli. Co ale dělat, když nefunguje celý tým? Jak se má zachovat šéf, když neschopnost týmu pracovat společně vyústí v pomouvání, nízkou produktivitu, špatné prodeje, vysokou fluktuaci a v atmosféru plnou napětí a odporu?

"Pro šéfa oddělení jsou důležité dvě věci: očekávání a důvěra," říká Mike Figliuolo, zakladatel poradenské společnosti thoughtLEADERS. "Musíte vystoupit a velmi jasně říci: ‚Je mi jedno, jak jste se dostali až sem, ale tady jsou má očekávání, jak se mají lidé chovat a jakých výkonů dosahovat.‘ Pokud lidé nevědí, že dělají binec, budou v tom pokračovat. A to je nefér."

Dejte jasně najevo, že aspoň zpočátku nepřijde nikdo o místo. To vytvoří pocit bezpečí, který je pro týmovou práci zásadní, a důvěru nutnou k zlepšení špatně fungujícího oddělení, říká Kevin Lombardo, šéf konzultanské firmy Summit Group Partners.

"Je velmi snadné převzít funkci manažera, identifikovat červivá jablka a prostě se jich zbavit," říká Lombardo. "Těžší, nicméně efektivnější je vybudovat určitou kulturu oddělení. Musíte být rozhodní a celý proces si důkladně promyslet. Ptejte se sami sebe: Jak skutečně zapojit celé oddělení tak, aby pracovalo jako tým?"

+ Zaprvé, věřte v to nejlepší svého týmu. Z výzkumů zaměstnanců vyplývá, že 95 procent lidí má rádo svou práci a firmy, pro které pracují, ale 85 procent nesnáší kancelářské dusno. Jednoduše řečeno, lidé chtějí dělat svou práci dobře, ale často nevědí jak, nebo jim chybí lídr, který by je dusna zbavil a oni ze sebe skutečně dostali to nejlepší.

+ Prvním krokem je podle Figiuola vytvořit vlastní seznam zásad řízení a vedení, tedy filozofii, jak vést svůj profesní a osobní život. Tento seznam pak sdílejte se svými zaměstnanci. "Lidé tak získají cit pro to, kým jste a co chcete,“ říká. Výsledkem bude soulad. "Členové týmu mohou uplatnit tyto zásady pro jakékoli rozhodnutí, které učiní, a budou je používat jako způsob k předvídání vašeho chování. Teprve pak vám začnou důvěřovat."

+Vytvořte nepřekročitelné standardy, které musí každý zaměstnanec dodržovat. To může zahrnovat vše od standardů klientských služeb až po chování v kanceláři, jako jsou pomluvy. Zároveň byste měli jasně definovat důsledky, které bude mít jejich překročení.

+ Nacvičujte s členy týmu umění efektivní komunikace. Většina lidí totiž nikdy žádným školením neprošla. Možná by stálo zato najmout externího poradce nebo členy týmu požádat, aby si přečetli knihu o komunikaci.

+Mluvte s každým jednotlivcem. Zjistěte, co je motivuje. Co jsou jejich silné stránky. "To v týmu vzbudí pocit, že jim někdo naslouchá a jejich názory jsou důležité. Pochopí, že manažer se o nich chce něco dovědět včetně toho, jak fungují," říká Figuiuolo. Najděte způsob, jak každou osobu co nejlépe motivovat a přiřazujte zaměstnance do rolí, v nichž zužitkují své přednosti.

přidáno 5. února 2014 do kategorie Vztahy

ČTETE: Přebíráte rozhádaný tým? Naučte ho spolupráci · 5. února 2014 · Vztahy
·
Další články