Kontakt O nás
Zaměřujete se více na výsledky nebo na činy a zvyky?

Zaměřujete se více na výsledky nebo na činy a zvyky?

Článek autora Roberta Slováka pojednává o tom, jak skutečně získat hmatatelné výsledky díky přesměrování zaměření a změně pohledu. Každý člověk touží vidět ovoce svého úsilí. Každý chce dosáhnout výsledku, po kterém touží a zažít sladký pocit, že něco dokázal. Každý by zvedl ruku, když by se výsledky rozdávaly. Není však mnoho těch, kteří se přihlásí, když se jedná o nutnost převzít odpovědnost, vyhrnout si rukávy a udělat to, co často není pohodlné, ale je nezbytné, aby žádaného výsledku bylo dosaženo…

V dnešní instantní době instantních polévek, mikrovlnek, instantní kávy, instantních zpráv, internetu a instantního stahování, stejně jako filmů, kdy je zápletka vyřešena instantně do dvou hodin, není dostatek těch, kteří mají odvahu vydat se na strastiplnou cestu závazku, která však buduje charakter člověka samotného stejně jako jeho trvalý úspěch.

"Ten, kdo jen a pouze hledá výsledky, má tendenci příliš rychle se vzdát…

Přeskakuje od jedné činnosti k druhé, protože hledá snadnou cestu…

Takový člověk, však nikdy nedosáhne skutečného Mistrovství v ničem – je odsouzen k životu věčného vzdávače – u ničeho nevydrží dostatečně dlouho, aby mohl získat znalosti, vybudovat dovednosti a pochopit co funguje a co méně.

Zatímco ten, kdo se v prvé řadě soustředí na vybudování sama sebe, svých každodenních zvyků a dedikuje většinu dne tomu, aby je pěstoval a zlepšoval, v průběhu času dosáhne skutečné velikosti v jakékoliv oblasti si zvolí…"

Chce to však výjimečného člověka.

Člověka, který ani nemusí mít vysokou školu nebo pocházet z bohaté rodiny. Nemusí mít žádné výhody na počátku své cesty.

Chce to zcela obyčejného a normálního člověka, který má jen „pro sebe sama dostatečně dobrý důvod“, aby vypěstoval a vybrousil své každodenní činnosti a proměnil je ve zvyky…

V tom se totiž schovává semínko skutečné velikosti.

"Protože není velký ten, kdo říká, že dokáže dělat velké věci. Velký je ten, kdo dělá maličkosti každý den…

Protože v konečném důsledku tyto maličkosti a jednotlivosti každodenní činnosti přinášejí ohromné výsledky.

Většina lidí se však zaměřuje pouze na výsledky – chtějí výsledky hned a chtějí získat hodně za málo…

Nejsou ochotni projít tím procesem a sázet…

Pravděpodobně tomu napomáhá dnešní instantní doba…

"Lidé nejsou dostatečně trpěliví a nejsou ochotni vzít semínko nové znalosti a zasadit jej do svého života; znalost proměnit v novou dovednost a nakonec si vypěstovat nový zvyk, který změní trvale a opakovatelně výsledky a přinese pochopení a moudrost…"

Možná by nám čas od času prospělo zavítat na zemědělskou farmu a zjistit, jak vlastně vypadá život a každodenní činnost, která přináší výsledky dlouhodobě.

Neduh netrpělivosti je snad nejvíce patrný právě u dnešní mladé generace: Nemám-li výsledek do pár dní, pak raději nebudu dělat nic a vůbec nezačnu, nebo prostě skončím… 

A tak se zejména mladí lidé vzdávají dříve, než mohou skutečné výsledky byť jen poprvé zahlédnout.

Podobný přístup je však nejrychlejší cestou k prostřednosti.

Nic proti tomu, pokud máte prostřednost jako cíl veškeré své existence.

·Ano, pravděpodobně na tom nebudete špatně,

·Budete mít kde bydlet,

·budete mít nějaké to auto,

·budete trávit dny podobně, jako většina lidí, které znáte.

Pakliže to je to, co hledáte a co Vám vyhovuje, pak je to v v naprostém pořádku.

"Osobně však NEVĚŘÍM tomu, že kdokoliv z nás je tady na zemi proto, aby žil život v prostřednosti. Věřím naopak tomu, že každý má své poslání, které jen čeká na to, až bude odhaleno a dostatečný potenciál, aby jej naplnil…"

Pokud tedy chcete dosáhnout něčeho signifikantního (významného), pak je načase osvojit si jiný životní přístup.

Na co byste se měli zaměřit, abyste měli výsledky?

Nedává smysl soustředit se na výsledky samotné – to k ničemu nevede.

Ano – má smysl mít cíl a být si vědom jakých výsledků, chcete dosáhnout…

Nic Vám však nepřinese, že se budete zaměřovat pouze na výsledky samotné bez jakéhokoliv zaměření na to, co skutečné výsledky přinese…

Výsledky přináší aktivita, akce.

Vím, že je to nepopulární, ale výsledky přináší práce…

·Soustřeďte se na rozvoj svých znalostí, které povedou k efektivnější a větší akci…

·Větší akce vybrousí Vaše dovednosti.

·Jakmile budete obratnější ve svých dovednostech, budete dosahovat výsledků, po kterých toužíte.

Několik konkrétních příkladů…

Na co se lidé často chybně zaměřují, avšak nepomáhá to tomu, aby svůj život jakkoliv zlepšili?

Možná znáte některá z následujících prohlášení:

·Potřebuji více peněz… Kdybych tak měl více peněz

·Potřebuji zhubnout… Kdybych tam měla o pár kilo méně…

·Potřebuji zvětšit návštěvnost svého webu…

·Potřebuji více obchodních partnerů

·Potřebuji více zákazníků…

·Potřebuji lepší známku / finanční hodnocení…

Vidíte to?

Tato prohlášení se zaměřují jen a pouze na výsledky samotné bez toho, aby s tím něco udělali.

Většina lidí pořád něco potřebuje. 

Chodí po světě a omílají svou mantru, která v nich ještě navíc vytváří pocit nedostatku, nespokojenosti a neúspěchu.

Touží po výsledcích a většinu času tráví tím, že o výsledcích přemítají, nebo se trápí tím, že jich nedosahují…

Jak by tedy mohly znít výše uvedené prohlášení, aby přinášely hmatatelné výsledky?

Bude se Vám to zdát triviální, většina lidí však takto jednoduše skoro vůbec nepřemýšlí:

·Jak mohu skutečně sloužit ostatním? Jak mohu lépe sloužit produktem, který nabízím nebo který jste vytvořil? Jak mohu více pomoci tou službou, kterou poskytuji či propaguji? Jak mohu pomoci co možná největšímu počtu lidí svým jedinečným způsobem ještě dnes?

·Jakým způsobem začnu cvičit? Jak upravím jídelníček? Kde najdu tréninkového partnera, nebo osobního trenéra, který mě bude udržovat na cestě den, co den. Co udělám dnes pro zlepšení své kondice a vzhledu?

·Pro koho budu psát blog – komu chci pomoci, jak a v čem? Kdy a jak často začnu psát na svůj blog? Kdy začnu vytvářet videa? Kdy a jak často začnu přispívat hodnotným obsahem v diskuzích. Kdy budu propagovat svůj obsah na facebooku? Kolik investuji peněz do reklamy? Co udělám dnes, co vede ke zvýšení návštěvnosti?

·Kde najdu lidi se správným nastavením mysli? Jak budu vypadat při svém každodenním kontaktu s lidmi? Jak budu komunikovat na facebooku, či prostřednictvím svého vlastního blogu. Jakým způsobem budu kvalifikovat a mluvit s lidmi? Koho zkontaktuji dnes? S kým se seznámím dnes?

·Komu nejvíce může prospět má služba či produkt? Co jsou to za lidi? Kde se dají najít? Jak se k nim mohu dostat? Jak se s nimi mohu spojit ještě dnes?

·Co potřebuji udělat, abych měl lepší známku? Co si potřebuji připravit? Co se potřebuji naučit extra? Jakou novou znalost si potřebuji osvojit?Jako novou dovednost potřebuji vybudovat ještě dnes?

Tyto (a jim podobné) otázky Vás vedou k dalšímu procesu myšlení a následně k stanovení kroků a akci.

Můžete rovněž použít akronym WIN…

WIN v angličtině znamená VYHRÁT.

Ale akronym (zkratkové slovo složené z počátečních hlásek nebo slabik více slov), který můžete úspěšně použít je tento:

·W – What´s (Co je)

·I – Important (Důležité)

·N – Now (Nyní)

Co je důležité nyní? Co je teď důležité?

Co potřebujete udělat teď, abyste se posunuli ve svém životě a ve svých výsledcích tam, kam chcete?

Vytvořte si v zvyk soustředit se na akci, která vede k výsledkům, které žádáte…

Opusťte svůj dosavadní zvyk soustředit se na výsledek samotný.

Opusťte také zvyk „nimrat“ se v tom, že Vaše současná akce zatím neprodukuje tolik výsledků, které byste si představovali.

Potřebujete se naučit mít opakovanou trpělivost rozpínající se skrz několik měsíců a v těchto měsících být důslední, mít konzistentní akci a pilovat své dovednosti…

"Přirozeností tohoto světa je prostě fakt, že výsledky mají zpoždění za akcí, kterou jste podstoupili…

Stejně tak platí, že na výsledky máte podstatně menší vliv než na svou akci, kterou podstupujete – zde disponujete 100% vlivem.

Pravdou je, že svou akcí získáte různorodé výsledky – někdy lepší někdy ne tak dobré.

Potřebujete si však uvědomit, že pokud se Vám výsledky nelibí, nikdy je nezměníte tím, že budete snažit měnit výsledky samotné.

Výsledky změníte pouze tak, že změníte svou akci…

Výsledky jsou pouze reakce na Vaše činy, nebo Vaše zvyky, zaměřujte se tedy na akci, která výsledky vytváří…

Jakou akci a jaké zvyky jste si vytvořili, nebo alespoň měníte/vytváříte, abyste dosahovali těch výsledků, které chcete?

JINÝMI SLOVY: Co teď neděláte a měli byste dělat, abyste dosáhli výsledků, které chcete?

Zapamatujte si jednu mocnou pravdu:

"Vaše současné výsledky (a možná spíše potřeby či nedostatek výsledků) pochází z nedostatku akce, kterou jste podstoupili v minulých dnech či měsících…

Chcete-li změnit své výsledky, změňte nejdříve své zvyky a svou akci, protože ty určují Vaše výsledky, místo toho, abyste se zaměřovali na to, co nemáte, nebo co potřebujete.

Závěrem pár bodů, které si pamatovat…

1.    Mějte sen či vizi, ke které se chcete dostat – pro Vás dostatečně dobrý důvod PROČ něco dělat, nebo něco ve svém životě změnit.

2.    Mějte představu o tom, jaké výsledky chcete získat – pozitivní očekávání generuje pozitivní akci a pozitivní výsledky.

3.    Vezměte tuto představu o žádaných výsledcích a položte si otázky vedoucí k zjištění, co potřebujete na úrovni udělat, abyste žádaných výsledků dosáhli – jaké činy k výsledkům vedou?

4.    Vytvořte si plán akce, který potřebujete podstoupit a definujte si každodenní kroky – denní rutinu, která Vás postupně k žádaným výsledkům dovede.

5.    Pokračujte, neohlížejte se zpět, vytrvejte nejméně měsíc, lépe však 3 měsíce a zhodnoťte výsledky, které jste dosavadní aktivitou získali.

6.    Pakliže jste v kurzu, pokračujte v dané každodenní rutině, kterou jste si stanovili. Jestliže jste mimo kurz, jaká změna v dennodenních činnostech Vás do kurzu dostane? Proveďte nezbytné úpravy.

7.    Oslavujte každý významný milník na své cestě k dosažení svých snů, naplnění Vaší vize.

 

čtete více zde: http://www.robertslovak.cz/zamerujete-se-vice-na-vysledky-nebo-na-ciny-a-zvyky/#ixzz3oR28aC8S 
 

přidáno 19. října 2015 do kategorie Rozvoj

ČTETE: Zaměřujete se více na výsledky nebo na činy a zvyky? · 19. října 2015 · Rozvoj
·
Další články