Zdroj: http://www.osobnirozvojonline.cz/podnikani/jak-sladit-praci-a-rodinu-reseni-nabizi-baby-office  •  Vydáno: 1.4.2016 14:39  •  Autor: Archiv

JAK SLADIT PRÁCI A RODINU? ŘEŠENÍ NABÍZÍ BABY OFFICE

JAK SLADIT PRÁCI A RODINU? ŘEŠENÍ NABÍZÍ BABY OFFICEInovativní projekt sociálního podnikání, který v dubnu slaví 3. výročí od svého založení, vznikl z iniciativy několika matek, které hledaly možnost, jak skloubit práci a péči o malé děti.

Prvotním záměrem bylo vytvořit prostor pro rodiče na mateřské a rodičovské dovolené, kde by mohli nerušeně pracovat a vzdělávat se, zatímco o jejich děti je dobře postaráno. Po třech letech fungování lze zkonstatovat, že přes všechna úskalí se podařilo naplnit sen aktivních žen a vybudovat v pražské Krči místo pro setkávání, vzdělávání a rozvoj rodičů i jejich dětí.

„Cesta k vytvoření udržitelného projektu nebyla vůbec jednoduchá,“ popisuje jedna ze zakladatelek Hana Krejčí. „Projekt vyhrál v roce 2012 regionální kolo soutěže pro začínající podnikatele Rozjezdy. V dubnu roku 2013 s velkou slávou otevřel a o několik měsíců později získal dotaci z evropských strukturálních fondů, takže mohl nabízet některé služby zdarma. Původní velkoryse pojatý model se ale ukázal jako neudržitelný a bylo nutné najít jiné řešení.“ To se povedlo díky rozdělení celého projektu na dílčí aktivity, které fungují jako samostatné podnikatelské subjekty pod jednou značkou.

Miniškolku s flexibilní docházkou pro děti od 15 měsíců vítají hlavně rodiče z okolí Krče. Možnost pracovat ve sdílené kanceláři pak využívají i lidé ze širšího okolí,“ říká současná provozovatelka Ivana Kollárová. „Podobných prostor není po Praze tolik, a tak vzdálenost od domova nehraje tak velkou roli.“

Vedle miniškolky a coworkingu jsou hojně využívány také vzdělávací kurzy nejen pro rodiče. „Největší poptávka je po vzdělávání pro menší podnikatele, jako je on-line marketing, facebook nebo třeba kreativní psaní. V Baby Office ale můžete absolvovat i kurzy jógy, mindfullness a další semináře pro udržení psychické pohody,“ uvádí Petra Koťátková, organizátorka vzdělávacích programů.

Stěžejní aktivitou, která umožňuje fungování celého projektu Baby Office, jsou mobilní dětské koutky, určené pro veletrhy, vzdělávací akce, kongresy a nejrůznější workshopy. „Organizátorům pomůžeme zajistit servis v podobě zázemí a programu pro rodiny s dětmi. Dovezeme veškeré vybavení – hračky, přebalovací pult, sedací vaky a dalšími herní prvky a zabavíme zájemce všech věkových kategorií po celou dobu trvání akce. Tyto koutky jsou zároveň účinným marketingovým nástrojem, organizátoři, případně další firmy, které aktivitu zafinancují, se mohou v rámci koutků propagovat jakožto partner/sponzor projektu,“ vysvětluje přidanou hodnotu Hana Krejčí. Dlouhodobě takto spolupracuje Baby Office například s drogerií ROSSMANN, která podpořila dětské koutky již na několika akcích.

Mobilní koutky se pomalu uplatňují i v dalších oblastech - firemní dětský koutek je zajímavou alternativou k firemní školce nebo dětských skupinám.

Baby Office najdete v Business centru Zálesí, naproti Thomayerově nemocnici v Praze 4 Krč. Ve středu 20. dubna zde probíhá oslava 3. výroční fungování projektu. Podrobnosti a další informace najdete na www.babyoffice.cz nebo na facebookovém profilu www.facebook.com/babyoffice.