Zdroj: http://www.osobnirozvojonline.cz/podnikani/5-rad-jak-ovlivnit-druhe  •  Vydáno: 16.10.2015 14:00  •  Autor: Daniel Kužela

5 rad, jak ovlivnit druhé

5 rad, jak ovlivnit druhéJste obchodník a chcete se přesvědčit, že vaše obchodní dovednosti jsou na tak vysoké úrovni, že umíte posluchače (potencionální zákazníky) zaujmout natolik, aby vám naslouchali a plně věnovali svou pozornost? Pokud si nejste naprosto jisti, čtěte dále, dnes si povíme, co je při ovlivňování druhých v přímém obchodním styku podstatné.

Co je potřeba si uvědomit?

 

Jak tedy na správné ovlivňování druhých?

1. Nikdy se nesnažte předpokládat – domněnky a myšlenky, že víte, co je pro zákazníka nejlepší, hlavně rychle odsuňte stranou a řiďte se opravdu jen tím, co doopravdy zjistíte na obchodních setkáních. Teprve takto získané informace můžete správně využít.

2. Nesnažte se zákazníka manipulovat za pomocí negativních otázek. Není vhodné snažit se klienta navést k odpovědi, kterou chcete slyšet tím, že použijete otázky typu „Nechcete přijít na testovací jízdu?“

3. V případě, že nabízíte produkt nebo službu, rozhodně použijte lákavá slova, motivační hesla, pozitivní hodnocení, nebojte se vysvětlit v superlativech, co vaše služba/produkt umí.  Je totiž dokázáno, že určitá slova a slovní spojení vyvolávají v našem nevědomí tendenci podlehnout ovlivňování. Jde o slova jako: „NOVÝ, REVOLUČNÍ, NOVINKA, EXKLUZIVNÍ, ŽHAVÝ…“. Stejně tak na naše nevědomí působí označení produktu, služby jako: „NEJLEPŠÍ“, „NEJKVALITNĚJŠÍ“. Pokud totiž slyšíme něco takového, většinou to v nás vyvolá zájem a touhu přesvědčit se a vyzkoušet.

4. Nebojte se podávat podrobné informace. Je vždy dobré srovnat produkt, který chcete prodat s ostatními, a právě na základě srovnání vyzdvihnout jeho přednosti.

5. Nezapomeňte využít základní vlastnosti většiny z nás – neustálý boj o vlastní postavení ve společnosti. Každý z nás totiž, i když mnozí nejsou ochotni si to připustit, touží po ocenění ať už společností, rodinou, přáteli nebo v práci. Stačí se rozhlédnout kolem sebe – v podstatě na každém kroku vidíme nějakou značku či logo, které jen dokazuje všem okolo: „Mám na to! Vidíte? Můžu si to dovolit a všichni to vidí! Využijte proto této vlastnosti a dopřejte svým klientům podobné výhody – nabízejte jim produkty/služby, které jsou výjimečné a mohou je zviditelnit či zvýhodnit.

Zdroj: www.dreamlife.cz