Kontakt O nás

Zjistěte, kde je problém s návštěvností vašich webových stránek

Vkládáte spoustu úsilí do budování svého webu včetně výběru produktů a služeb, které nabídnete potenciálním klientům, a přesto má vaše stránka malou návštěvnost? Či řešíte ještě horší situaci, kdy se zákazníci objeví a přesto se to na prodeji nijak neodrazí? Čtěte dál.

Pokud nevidíte výsledky, které jste si od webu slibovali, zřejmě máte problém s mírou konverze, což znamená, že se online návštěvníci nepřemění v platící zákazníky. Následující scénáře vám pomohou identifikovat problém vaší webové stránky a určit, jak jej úspěšně vyřešit.

Scénář 1.
Nulová návštěvnost i konverze. Ke konverzi potřebujete dvě věci: definované cílové kroky a uživatele webu, kteří tyto cíle naplní. Bez obou prvků konverze jednoduše nenastane. Pokud se vám tedy míra konverze zdá nízká, měli byste nejdříve zkontrolovat svůj účet na Google Analytics. Právě tady zjistíte, zda máte dostatečnou návštěvnost schopnou vyvolat konverzi.

Berte v úvahu, že webové stránky mají obvykle 1 až 5 procentní míru konverze. To znamená, že na každých sto lidí, kteří navštíví váš web, připadá 1 až 5 lidí, od nichž můžete čekat naplnění definovaného cíle konverze – ať už jde o nákup vašeho produktu, registraci k odebírání emailového newsletteru nebo stažení určitého souboru.

Jestliže má vaše stránka tisíce návštěvníků denně, výše zmíněná nízká míra konverze nepředstavuje vážný problém. Pokud však stránku navštíví jenom deset uživatelů, může trvat týden a více, než se dočkáte jediné konverze.

Při řešení tohoto scénáře se musíte v první řadě snažit, abyste přitáhli na svou stránku více návštěvníků. To lze provést pomocí různých marketingových technik, ať už reklamy PPC (pay-per-click), optimalizace vyhledávání (SEO), marketingu sociálních sítí nebo digitální marketingové strategie.

Scénář 2.
Vysoká bounce rate a nízká konverze. Představte si, že vaše stránka má stálý příliv návštěvníků, přesto se míra konverze drží dole. V tomto případě je potřeba se znovu podívat na váš účet Google Analytics a prozkoumat bounce rate vaší stránky.

Bounce rate udává procento návštěvníků, kteří navštívený web ihned po vstupu opustili. Prakticky to znamená, že příchozí návštěvník navštívil na webu pouze 1 stránku a tu opustil bez pokračování na další stránku téhož webu.

Vysoká bounce rate indikuje, že lidé na vaší stránce okamžitě nenašli, co hledali a opustili ji bez toho, aniž by se dále zabývali vašimi produkty nebo službami. To může mít několik příčin, včetně těchto problémů:

+ Vaše webová stránka má poruchu nebo je na některých prohlížečích nepřístupná.
+ Design vaší webové stránky je zastaralý, což vede k nízké důvěře návštěvníků ve vaši značku.
+ Informace, kterou návštěvníci doufali najít ihned, je pohřbena hluboko na stránkách vašeho webu.
+ Vlastnosti a užitek vašich produktů, služeb nebo značky není novým návštěvníkům okamžitě zřejmý.

Ke zjištění konkrétní příčiny, která má negativní vliv na konverzi vašeho webu, mohou sloužit takzvané teplotní mapy, což je grafické zobrazení interakce návštěvníků a webových stránek. Z teplotních map můžete vyčíst, o která místa stránek mají uživatelé největší zájem a která naopak ignorují. Přitom se sleduje, kam uživatelé pohybují kurzorem myši. Jedním z programů, který vám toto umožní, je Crazy Egg.

Scénář 3.
Vysoké zapojení a nízká konverze. Máte hodně návštěvníků, kteří se aktivně zabývají obsahem vašich stránek, a přesto nenaplňují vámi definové cíle konverze? Tento problém většinou vychází z jedné z následujích slabin:

Návštěvníci nemohou zjistit, jak udělat vaši cílovou akci, nebo
Návstěvníci nevědí, proč by ji měli dělat.

Bez ohledu na to, který problém se vás týká, nejlepším nástrojem v tomto scénáři je takzvaný split test. Split testování totiž umožňuje posoudit různé variace jednotlivých stránek na vašem webu, přičemž každá variace je měřena s ohledem na efektivitu při dosahování definovaných cílů webu. Neboli split test slouží k porovnání ohlasu na dvě či více kampaní.

 

přidáno 25. března 2014 do kategorie Podnikání

ČTETE: Zjistěte, kde je problém s návštěvností vašich webových stránek · 25. března 2014 · Podnikání
·
Další články