Kontakt O nás

Vyhrajte boj s časem chytrým time managementem

Cítíte, že byste měli být více organizovaní nebo produktivní? Stane se vám, že celý den strávíte v honičce a přesto máte pocit, že jste mnoho nestihli? Techniky time managementu jsou důležité hlavně pro malopodnikatele, kteří během dne dělají různorodé aktivity.

Následující tipy vám pomohou zvýšit produktivitu a zůstat přitom v klidu.

Dejte prioritě prioritu
Nejdůležitější úkol vyřeště jako první hned ráno, kdy je hladina vaší energie a soustředění nejvyšší. Podobně se co nejdříve zabývejte i obtížnými úkoly. Čím dále je budete odkládat ve prospěch jednodušších a méně důležitých věcí, tím větší hromadu před sebou pohrnete.

Myslete jako sprintér, ne jako maratonec
Lidé nejsou uzpůsobeni k tomu, aby za pracovní stůl "zaparkovali" na celých osm hodin a všechnu práci udělali v kuse. Klíčem k dobře vykonané práci jsou krátké, nepřerušované dávky soustředění. Vezměte si k ruce budík nebo kuchyňské stopky a nařiďte je na 45 nebo 60 minut. Nepřestávejte pracovat, dokud neuslyšíte zvonění. Budete překvapeni, kolik toho zvládnete během jedné nepřerušované hodiny.

Buďte sobečtí
Jakmile jste svému seznamu úkolů, které máte udělat, dali prioritu, musíte ho nadřadit seznamům všech ostatních. Když jste schopni stihnout svou vlastní práci, mnohem lépe se vám pak bude pomáhat i ostatním s jejich projekty. Vaše práce má však přednost. Vždycky.

Dejte svému očekávání termín
Když od někoho něco žádáte, informujete se, kdy to můžete očekávat hotové. Věcí se dějí mnohem rychleji, když je výslovně řečen termín jejich dokončení. Podobně platí, že když někdo žádá něco od vás, zeptejte se, kdy to bude potřebovat. Pak si to hned zapište do kalendáře.

Dotkněte se jednou
S nekonečným přívalem emailů je důležité mít dobrý archivní systém. Užitečné pravidlo zní "přečtěte to jednou", potom se rozhodněte, co s informací uděláte a pak to udělejte. Totéž i s dalšími příchozími žádostmi. Dotkněte se jich jednou, pak s tím něco udělejte a dál to nechte být.

Seskupte podobné položky
Zorganizujte si týden na specifické dny určené pro podobné úkoly s přiděleným časovým rámcem. Například v pondělí a ve středu se soustřeďte na osobní setkání – s klienty, obchodními partnery apod. V úterý a ve čtvrtek si rezervujte čas na psaní, vyřizování emailů nebo vypracování strategie. Pátek ráno máte na zbývající věci a v pátek odpoledne je volno. Pokud víte dopředu, jak vypadá váš týden, snadněji se naladíte pro danou věc, až přijde její čas.

Osobní rozhovor šetří čas
Nesnažte se dopátrat, co pisatel zamýšlel svým zmateným emailem, jděte rovnou ke zdroji a zeptejte se. Ušetříte čas, energii a vyhnete se chybám. Klíčem je jasná komunikace.

Delegujte
Naučte se delegovat více práce. Brzy si všimnete, jak se vaše role a pracovní výstup přehoupne na vyšší úroveň. Uvědomte si, které části práce děláte dobře sami a ty, které k vašim silným stránkám nepatří, přidělte někomu jinému.

Najděte zloděje času
Jestli se vždycky divíte, jak rychle týden utekl a vám zbývá udělat moře práce, je na čase to prozkoumat zblízka. Sledujte celý týden hodinu po hodině, jak trávíte čas: to znamená vše, co děláte, od ranního vstávání až do usnutí. Pravděpodobně uvidíte, kde jsou ve vašem kalendáři díry. Díky tomu možná také zjistíte, že je potřeba si uspořádat život (a kalendář).

Hýbejte se
Práce bílých límečků si často vybírá daň v zanedbávání těla. Pravidelné dynamické cvičení vám pomůže vypustit páru, dodá vám energii, zlepší koncentraci a spánek.

Zpomalte, abyste mohli zrychlit
Někdy potřebujeme zpomalit, abychom svou práci mohli dělat dobře. Pokud minimalizujete rozptylování a pečlivě se v každou chvíli zaměříte pouze na jeden úkol, můžete celkové tempo práce nakonec ještě zrychlit.

 

přidáno 22. března 2014 do kategorie Podnikání

ČTETE: Vyhrajte boj s časem chytrým time managementem · 22. března 2014 · Podnikání
·
Další články