Kontakt O nás
Trefíte klienta bez zaměřovacího kříže?

Trefíte klienta bez zaměřovacího kříže?

Zaměřte. Zadržte dech. PAL! A zase mimo. No nedivte se, když na přesné snajperské pušce nemáte dalekohled se zaměřovacím křížem. Trefíte jenom náhodou, možná ani to ne. A střelba kanónem se přeci jenom prodraží.

Víte, co je zaměřovacím křížem dobré komunikace s vaším zákazníkem? Je to jeho detailní znalost. Potkávám sebevědomé klienty, kteří po mé otázce na zákazníka jako trumf vynesou tu nejobecnější možnou charakteristiku. „No my přece vyrábíme pro muže asi tak od 18 do 50 let.“ Obvykle prohlásím, jak je skvělé, že vědí, že jejich kapesní nože jsou pro muže a ne pro ženy či pro děti, ne-li pro důchodce 80 a výš. Jenže mají muži od 18 do 50 let stejné potřeby? Mají stejné starosti, životní styl? Jakým jazykem je oslovíme? Jásáním osmnáctileté končící puberty nebo seriozním tónem stárnoucího myslivce na čekané?

Znalost zákazníka vypadá zcela jinak... a pokud ho neznáte, tak vlastně nevíte, zda je pro něj produkt skutečně vhodný. Musíte klientovi produkt představit, vysvětlit všechny skvělé vychytávky, které jste dlouho vyvíjeli a na nichž jste se tolik nadřeli. Ukažte, jak mu váš výrobek pomůže, usnadní život. Pokud to neuděláte, pravděpodobně se uživíte, ale nevyděláte. Nezažijete opojnou vůni úspěchu, příliv prosperity. 

Jak to je u Vás? Znáte svého klienta? Víte jaké má starosti a jak mu je svým produktem pomůžete řešit? Není rozdíl mezi kapesním nožem a lektorem či obchodem s literaturou. Vše je produktem, zbožím, které chcete nabídnout. Musíte si vytvořit zaměřovací kříž, jímž svého zákazníka přesně udržíte na mušce. Každá informace o vašem klientovi je kružnicí, která se přibližuje více a více středu. Nehledejte příliš obecné informace. Může se stát, že z vaší původní cílové skupiny se stanou nakonec třeba tři menší, ale lépe propracované. 

Chcete oslovit maminky s dětmi? Zkuste si alespoň ve své představě zažít jaké to je, když celý den infantilně žvatláte, vláčíte v jedné ruce nákupní tašku a v druhé svíjejícího se miláčka, který si chce vynutit lízátko. Bude pro vás v této chvíli důležitý slogan na billboardu na výpadovce z města, budete u kávy s kamarádkou řešit nejnovější trendy v oblasti molekulární genetiky? Anebo vás budou zajímat poněkud přízemnější záležitosti?

Je vaším cílem vzdělávání managementu? Tak si nezapomeňte v hlavě přehrát kino, jak „šéfíci“ v centrále za mořem tlačí na snižování nákladů a zaměstnanci si zrovna založili odbory, protože chtějí prosadit nárok na dva dny dovolené navíc a stravenky za osmdesát korun místo dosavadních padesáti. Budou jim vaše služby k užitku? Řeší jejich potřeby? Umíte mluvit jazykem, kterému zákazníci rozumí? Pokud ne, tak něco musíte změnit. Produkt, cílovou skupinu, nebo způsob argumentace. 

 

přidáno 2. srpna 2014 do kategorie Podnikání

ČTETE: Trefíte klienta bez zaměřovacího kříže? · 2. srpna 2014 · Podnikání
·
Další články