Kontakt O nás

Sdílená kancelář na dobré adrese

Ani ten největší improvizátor se neobejde bez zázemí pro výkon nezbytné administrativní agendy, bez místa pro setkávání s obchodními partnery a centra, odkud s nimi komunikuje. Pro začínajícího podnikatele může být řešením sdílená kancelář.

Vybavená kancelář je pro mnoho začínajících podnikatelů nákladným snem. Střízlivá nebo naopak luxusní, designově pojednaná proslulým architektem, bez ní to prostě v byznysu nejde. Vždy musí existovat „nějaké” místo pro vyřizování běžné agendy spojené s podnikáním. 

Konec kamenných kanceláří?

S počátky internetu se objevila idea práce vykonávané výhradně přes internet, v klidu z domova, a zdálo se, že nastává konec kamenných kanceláří. Časem se však ukázalo, že při takovém způsobu práce se postupně vytrácejí sociální vazby důležité jako motivační prvek, a tak práce „v bačkorách” zůstala vyhrazena jen několika málo profesím. 

Začátky na cestách

Jaké má vůbec možnosti začínající podnikatel, který je často na cestách a vydržování stálé kanceláře je pro něho neefektivní a příliš finančně náročné? Mnoho jich dosud nebylo: internetová kavárna, veřejné prostory s wi–fi, například městská knihovna, mobilní internet v telefonu, bez možnosti připojení k tiskárně v případě potřeby. Pro pokročilejší je pak možnost společného využívání detašované kanceláře s dalšími podnikateli, kde je výhodou rozložení provozních nákladů mezi uživateli. Pro schůzky s klienty si také lze pronajmout zasedací či školící prostory, které firmy nabízejí k jednorázovému pronájmu, pokud je plně nevyužívají. V úvahu přichází také hotel s vysokorychlostním připojením k internetu na pokojích, ve vyšších kategoriích jsou k dispozici kongresové a business služby, ale taková varianta se pohybuje již v řádu tisíců korun. 

Nový fenomén – coworking

Novinka – coworkingové centrum, se zrodila v roce 2005 v USA. Pod tímto pojmem si můžeme představit práci nezávislých profesionálů (např. OSVČ), kteří sdílejí společný pracovní prostor a využívají sdílené služby, například internet, kopírku, jednací místnosti apod. Tyto služby jsou poskytovány za relativně nízký poplatek. Některá centra k vlastnímu „sdílení” nabízejí i celou škálu dalších služeb, profesionální administrativní zázemí včetně účetních služeb, přebírání pošty a podobně. Pro začínající podnikatele je výraznou výhodou i poskytnutí „dobré” adresy, která je pro „začátečníka” finančně nedostupná a jež jeho podnikání zajistí reprezentativní image. 

Taková kancelář je výhodným řešením pro podnikatele, kteří cestují nebo mají byznysy ve více městech. Nemusí budovat pobočky, dokonalé zázemí mají připravené kdykoliv k dispozici, nemusí se starat jestli v kanceláři najdou dost papíru, vodu nebo jestli nedošla káva. A to vše za překvapivě výhodných podmínek.

Nabízíme velké úspory!

Jak v praxi funguje coworking, tedy sdílení kancelářských prostor a poskytovaných služeb, jsme se zeptali Alexandry John, jednatelky společnosti Image Office, která tuto novinku na našem trhu nabízí.

Jaké služby nabízíte zejména začínajícím podnikatelům?

Poskytujeme především registrační sídlo na lukrativní adrese i se skutečným pracovním místem, s možností pracovat v příjemném a technicky dobře vybaveném prostředí, kam klientovi chodí pošta, kterou si vyzvedává na recepci. To je výhoda oproti firmám, které poskytují virtuální kancelář, kde má klient adresu, ale často je to jen prázdný dům a u vchodu jsou pouze firemní vizitky a plné schránky. Naše firma nabízí pro začátek podnikání dost podstatnou úsporu nákladů za provoz vlastní „kamenné” kanceláře.

Co vás přivedlo ke coworkingu?

Naše společnost původně začínala s poskytováním sídel pro společnosti nejprve na Slovensku a později i v České republice. V souladu s nejnovějším světovým trendem, který se v zahraničí úspěšně rozvíjí, jsme i my před několika měsíci začali nabízet coworking, tedy sdílení pracovních míst počínaje vlastním pracovním stolem, přes technické zázemí jako wi–fi, kopírovací zařízení, až k možnosti využívat asistentských a účetních služeb.

V čem je vaše síla, čím se odlišujete od jiných firem? 

Naše největší síla spočívá v komplexnost nabízených služeb, které dokážeme našim klientům – coworkingovým členům – poskytovat. Kromě zmíněného technického zázemí a asistenčních služeb poskytujeme i služby poradenské a právní. Jelikož jsme součástí velkého holdingu, který sdružuje více firem, na zakládání zahraničních firem, poskytování účetních služeb, na ochranu majetku, v Čechách a na Slovensku máme své developery. Díky tomu můžeme klientovi poskytnout služby „na míru” přesně podle jeho potřeb. 

Nabízíte i služby asistentky… 

Od asistentky můžete očekávat přítomnost na poradě, kde zajistí registraci účastníků, distribuci podkladů účastníkům, podle požadavku vyhotoví zápis z porady, zajistí kopírování dokumentů, vyřídí telefonáty. Je možné využívat i „virtuální asistentku”, která je schopna některé agendy zařídit, aniž by byla fyzicky přítomna. Asistentský servis nabízíme zvlášť, jako samostatný produkt za měsíční poplatek.

Jaké je vaše „minimální” členství?

Naše služby poskytujeme na bázi členských poplatků, kde minimální rozsah členství od 20 hodin je za 990 Kč měsíčně včetně DPH. V této ceně, přijatelné i pro podnikajícího začátečníka, je již zahrnuto právní poradenství a účetnictví. 

Když k vám přijde člověk, který má nějaký záměr a neví si s ním rady – umíte se o něj postarat?

Ano, máme start–up program pro lidí, kteří mají nějaký nápad, ale nevědí, jak s ním prorazit. Jsme schopni mu pomoci udělat první kroky k tomu, aby byl úspěšný. Formou pomoci novým podnikatelům bude i Byznys akademie, kterou připravujeme na téma Jak začít úspěšně podnikat, která bude probíhat částečně jako školení a částečně ve virtuální podobě. 

Jaké máte další plány?

Poskytnout licence pro franšízanty v dalších městech a propojit tak naše kanceláře a samozřejmě spoustu nápadů na rozšíření služeb.

přidáno 1. května 2014 do kategorie Podnikání

ČTETE: Sdílená kancelář na dobré adrese · 1. května 2014 · Podnikání
·
Další články