Kontakt O nás

Jak proměnit skvělý nápad ve zlato? Dělejte to jinak!

Máte úžasný nápad, s nímž chcete dobýt trh? Americký expert na reklamu a branding a zároveň televizní hvězda, Donny Deutsch, nabízí několik chytrých tipů, jak vaši originální myšlenku uvést v život.

Ve své knize The Big Idea píšu o lidech, kteří byli dostatečně odvážní a vytrvalí, aby uskutečnili své sny. Jedna z nejčastěji kladených otázek začínajících podnikatelů zní: "Mám nápad... ale co teď?" Tady je několik kroků, které vám pomohou proměnit váš velký nápad v realitu.

 

PŘIPUSŤE SI TO
První krok k vyřešení problému je přiznat si, že nějaký máte. To je ta nejlepší rada, pokud začínáte rozvíjet nový produkt. Každý má problémy, takže najděte ty své a proměňte je ve zlato. Myslíte, že máte veký nápad? Vrhněte se do studia! Použijte internet a proveďte o vašem nápadu či produktu výzkum trhu. Hledejte místní obchody nebo obchodní centra, mluvte s prodejci, zástupci zákaznického servisu apod. Pročtěte všechno, co vám přijde pod ruku, o tom, jak rozjet podnik a prodávat výrobky.

Potom se zaměřte na váš produkt či službu. Existují v současnosti na trhu? Prozkoumejte cenu, balení a prodejní techniky podobných produktů. Jaký trh se hodí pro váš produkt či službu? Kdo jsou vaši potenciální zákazníci – jsou jsou staří, kde žijí, jaké další druhy výrobků kupují? Nikdy nemáte dostatek znalostí, takže začněte se svým domácím úkolem hned teď!

VLASTŇETE TO
Po tomto průzkumu si možná uvědomíte, že máte skutečně originální nápad, a budete ho chtít ochránit patentem. Příslušné informace, jak na to, najdete na stránkách Úřadu průmyslového vlastnictví (www.upv.cz).

VYTVOŘTE TO
V případě zcela nového produktu či služby musíte zjistit, jak tento koncept přesunout z hlavy do svých rukou. Pokud je váš nápad jednoduchý, můžete si sednout a vytvořit prototyp. Mívám na svých show mnoho hostů, kteří udělali prototypy z lepenky, lepidla, brček, kousků plastu, vlásenek – čehokoli! Důležitou věcí je, abyste svůj produkt přivedli k životu a dokázali, že funguje!

OTESTUJTE TO
Tím nejlepším testovacím trhem je váš vlastní dvorek. Vaši přátelé a rodina jsou těmi nejlepšími reklamními a marketingovými nástroji, takže na nich otestujte svůj produkt nebo službu. Proveďte s nimi výzkumný rozhovor pomocí metody focus group. Objednejte pizzu, pozvěte přátele a zeptejte se je na zpětnou vazbu ohledně vašeho produktu. Ptejte se na názor také místních maloobchodníků. Na oplátku jim jeden kus dejte zdarma. Když dojde na představení nového produktu, nic nepředčí vizuální demonstraci.

PRODEJTE TO
Předtím, než se vám svět vrhne k nohám, musíte mu dát vědět, že tu jste. Mnoho lidí má velký strach z chvíle, kdy konečně musí prodat svůj produkt či službu. Nemusíte být ti nejcharismatičtější nebo nejzábavnější lidé, abyste dokázali něco prodali. Musíte však ve svůj produkt zcela věřit, mít pro něj vášeň a znalosti o tom, co se pokoušíte prodat.

 

*****************

Nikdy taky neuškodí být trochu kreativní. Udělejte to jinak než ostatní a pokuste se myslet mimo vyznačené pole. Jedna z prvních věcí, na nichž jsem pracoval, byla pro autorizované prodejce vozů. V té době jsme neměli žádnou zkušenost s auty ani s televizí, což byla přesně ta věc, kterou klient hledal. Aby si nás všimnul, pokusili jsme se s kolegy vytvořit něco, co tu ještě nebylo.

A potom to přišlo – použité součásti aut! Během dvanácti hodin jsme klientovi co půl hodinu poslali různé části vozu. Třeba reflektor s cedulkou "Dáme vám zářivé nápady" nebo blatník s nápisem "Ochráníme vaši zadní část". Tento nápad se nám mohl vymstít a klienta rozzlobit, ten ho však považoval za chytrý. Nebojte se tak dělat věci jinak.

 

přidáno 9. února 2014 do kategorie Podnikání

ČTETE: Jak proměnit skvělý nápad ve zlato? Dělejte to jinak! · 9. února 2014 · Podnikání
·
Další články