Kontakt O nás

5 tipů, jak získat zákazníky na sociálních sítích

Ve světě sociálních médií se můžete stát outsiderem i favoritem. Záleží na tom, jak s virtuálním prostředím umíte pracovat. První pravidlo zní: připravte si promyšlenou strategii, jak získat další fanoušky.

Paul Slack, prezident firmy Splash Madia, která se zabývá managementem sociálních médií a internetovým marketingem, nabízí pět jednoduchých a často přehlížených tipů, jak uspět.

 

1. Naslouchejte. "Která slova nebo fráze si googlují vaši potenciální klienti, aby zjistili informace o vašich produktech či službách?," ptá se Slack. Monitorujte tyto konverzace na Twitteru nebo Facebooku a použijte přitom příslušné vyhledávací funkce.

Zajímejte se, co lidé říkají o vás či vaší konkurenci. Pamatujte na to, že ať už na sociálních médiích jste, či nikoliv, vaši zákazníci – spokojení i ti naštvaní – o vás již dávno online hovoří.

2. Vybudujte komunitu. Nesměrujte své fanoušky na nezabydlenou stránku. Aktivujte své účty na sociálních médií pomocí "lajků" či přihlášení odběru ze strany rodiny, přátel a zaměstnanců. Jakmile dosáhnete toho, aby vaše komunita vypadala živě a perspektivně, přidejte ikonu "To se mi líbí" kamkoli to jde – na webovou stránku, brožuru, k emailovým podpisům, na vizitky a podobně (Tip: Používajte krátké uživatelské jméno. Čím jednodušší jméno, tím snáze půjde dohledat).

3. Vysílejte. "Komunikujte se svými fanoušky efektivně za použití pravidla 90/10 – 90 procent toho, co vytvoříte na sociálních médiích, by mělo být nekomerční. Teprve poté, co napíšete uvedené množství komentářů, získáte právo vytvořit vašich 10 procent promočních či komerčních sdělení," vysvětluje Slack. Klíčem k proměně přátel v zákazníky je být lidem užitečný bez marketingových nitek zabudovaných do vašich 90 procent nekomerčních vzkazů.

Dalším často přehlíženým klíčovým detailem je nutnost zaměřit se na skutečný obsah, ať už na vašem blogu nebo webu. Vaším cílem je přitáhnout lidi ze sociálních médií na vaši stránku. Průměrná životnost facebookového komentáře je jeden den, zatímco u tweetu několik hodin. Komentář v blogu naopak trvá věčně. Google jej totiž indexuje jako samostatnou webovou stránku, čímž se stává dohledatelným, a na internetu tak zůstane navždy. Nabídněte přidanou hodnotu a fanoušky přitahujte na solidní a trvalý obsah.

4. Obsah. Potřebujete samozřejmě obsah, jak tedy na něj?

+ "Příběhy prodávají," podotýká Slack. Sdílejte třeba příběhy o tom, jak jste pomohli byznysu, včetně reakcí spokojených zákazníků.

+ Udělejte instruktážní manuál nebo něco ve smyslu "Jak na...?". Udělejte ho zábavný a užitečný. Zeptejte se sami sebe: "Co skutečně se chce můj zákazník naučit dělat?".

+ FAQ. Neodkazujte na vaši zastaralou sadu často kladených otázek, kterou jste vytvořili v době rozjezdu vašeho byznysu. "Zeptejte se svých zaměstnanců, co jsou ty běžné otázky, na něž se obvykle ptají klienti, a z odpovědí vytvořte komentář na blogu," radí Slack.

+ Vytvořte seznam. Nemusíte být Shakespeare, abyste měli dobrý obsah. Čísla jsou atraktivní a seznamy jdou k věci – "Top 10 důvodů pro..." nebo "3 způsoby, jak můžete..." jsou jednoduché, přehledné a rozhodně zaujmou.

5. Konverze. Vytvořte pro své fanoušky zcela jednoduché prostředí, aby mohli bez potíží udělat další krok. To může zahrnovat nejrůznější výzvy k akci ("Pro cenovou nabídku klikněte zde" či "Stáhněte si zdarma ... zde") a také viditelné kontaktní údaje.

Nenuťte lidi hledat vaši emailovou adresu, telefon či webovou stránku, naopak z nich udělejte součást prostředí vašeho Twitter účtu nebo je zahrňte do viditelné sekce "O nás". Budte však opatrní, abyste nevypadali příliš propagačně.

přidáno 12. ledna 2014 do kategorie Podnikání

ČTETE: 5 tipů, jak získat zákazníky na sociálních sítích · 12. ledna 2014 · Podnikání
·
Další články