Kontakt O nás

Co nás může potkat při reklamaci? Jaká jsou naše práva?

Odbornice na finanční gramotnost nám dává několik neocenitelných rad. Ty se týkají takového životního evergreenu, jakým je reklamace zakoupeného zboží:

 

Sdělení prodávajícího při reklamaci"Vada výrobku vznikla již ve výrobě, obraťte se na výrobce."

Vaše právo: Vůči spotřebiteli v průběhu záruční doby je odpovědný pouze prodejce. Kdo je výrobcem a čím je způsobena vada, není důležité.

Sdělení prodávajícího při reklamaci"Výrobek byl prodáván se slevou, tudíž nemáte na reklamaci nárok."

Vaše právo: Záruka se nevztahuje pouze na věci rychle se kazící a věci použité ("second hand"), takže na zlevněné věci ANO.

Sdělení prodávajícího při reklamaci"Nemáte obal od výrobku, tudíž nemůžete výrobek reklamovat."

Vaše právo: Žádný zákonný předpis neukládá povinnost uschovávat obaly od výrobku, žádný zákonný předpis nestanovuje povinnost vrátit reklamovaný výrobek v obalu. Reklamujete výrobek, ne obal!

Sdělení prodávajícího při reklamaci"Při výměně vadné a již opotřebované součástky jsme Vám nainstalovali úplně novou součástku, a proto nám musíte doplatit."

Vaše právo: Prodávající nemá právo na náhradu ani tehdy, došlo-li výměnou ke zhodnocení věci.

přidáno 4. února 2015 do kategorie Peníze

ČTETE: Co nás může potkat při reklamaci? Jaká jsou naše práva? · 4. února 2015 · Peníze
·
Další články