Kontakt O nás

Zaměstnejte talentované lidi z generace Y, a vaše firma rozkvete

Možná jste už o nich slyšeli. Se smartphonem v ruce neustále aktualizují profil na Facebooku. Jsou otevření, nároční, inovativní a pro marketéry i HR představují velmi diskutované téma. Generace Y narozená v letech 1976 až 1995 se totiž od svých předchůdců významně liší – chováním, očekáváním i stylem života.

Permanentní online přítomnost, sdílení informací, zážitků a zkušeností soukromých i zákaznických, flexibilita, sebevědomí, otevřenost, místo plánování a zajištění budoucnosti je prioritou život tady a teď. To je v kostce hlavní charakteristika mladých lidí, kteří v poslední dekádě houfně vstupují na pracovní trh.

Pokud víte, co je pro ně důležité a dáte jim jako zaměstnavatelé šanci, můžete díky jejich schopnostem pořádně nakopnout  hospodářské výsledky. Co pro ně tedy platí?

Generace Y
- očekává, že se v nové práci prosadí hned první den. I proto není od věci zaměstnat tyto lidi jako manažery;
- zpochybňuje status quo. Automaticky si všímá neefektivních detailů, jako je vytáčené připojení k internetu, a hledá cesty, jak je napravit. To se týká především technologií, služeb a zastaralých počítačových byznys aplikací;
- je ochotná pracovat za mnohem menší peníze než starší generace. Průzkumy ukazují, že generace Y akceptuje snížení platu až o 15 procent, pokud ví, že si zaměstnavatel jejich výkonů vysoko cení, když má dostatek podnětů a výzev a cítí se důležitou součástí kolektivu.

Zaměstnali jste nebo se chystáte zaměstnat lidi z generace Y? následující strategie vám pomohou maximálně využít jejich potenciálu.

Strategie 1: Udělejte jejich první den v práci nezapomenutelným. Při rozhodování o tom, zda s novým zaměstnavatelem zůstanou po delší čas, má totiž pro generaci Y obrovský význam dojem už z prvního dne. Využijte tento fakt jako svou výhodu. Příklad? Můžete je překvapit deseti předtištěnými vizitkami.

Strategie 2: Postavte jejich práci na výzvách a projektech, spíše než na povinnostech a zodpovědnosti. Ti nejtalentovanější a nejvíce motivovaní příslušníci generace Y hledají práci, kde mohou sami řešit problémy. Pokud chcete, aby během interview na vaši nabídku okamžitě kývli, řekněte: "Nejsem si jist, že zvládnete výzvy, které k této pozici patří." Ti nejlepší začnou brainstormovat řešení ještě předtím, než se jejich jméno objeví na výplatní pásce.

Strategie 3: Motivujte je oceněním. Stačí věta "Díky, že jste zvýšili svůj výkon, když jsme to potřebovali". Většina manažerů má zakořeněno: "Pokud se mnou chce mluvit šéf, dělám zřejmě něco špatně". Generace Y byla vychována jinak. Pět vteřin na zpětnou vazbu může znamenat pět měsíců motivace.

 

přidáno 21. února 2014 do kategorie Byznys

ČTETE: Zaměstnejte talentované lidi z generace Y, a vaše firma rozkvete · 21. února 2014 · Byznys
·
Další články