Kontakt O nás

Úspěšný byznys závisí na důvěře. Přečtěte si, jak se buduje

Důvěra tvoří základní kámen byznysu. Pokud víte, jak stát důvěryhodným, nepotřebujete žádnou zvláštní techniku k uzavírání obchodů.

Zkoušet ošálit klienta či partnera zdatným řečnickým uměním je krátkozraké řešení. V dlouhodobém měřítku totiž manipulace nefunguje a nakonec se obrátí proti vám a vaší společnosti.

Platí tu přitom jednoduchá rovnice: jakmile se zvýší míra důvěry v rámci organizace, poroste výkon, morálka, produktivita i loajalita. Zároveň se sníží náklady, hladina stresu a skepse. Důvěryhodná značka se tak netěší jenom vyšší ochotě zákazníků za ni zaplatit, ale i jejich oddanosti a dalšímu šíření dobré pověsti.

Základem všeho je začít s důvěrou v sebe. Aby nám lidé mohli věřit, musíme být jejich důvěry hodni. Důvěryhodnost se přitom skládá ze tří aspektů: technické zdatnosti vykonat úkol spolehlivě (schopnost), z dobrých úmyslů a motivů (benevolence) a jednání podle obecně přijímaných etických principů, jako je férovost a čestnost (integrita).

Pokud tyto aspekty projevujete vůči druhým konzistentně a věrohodně, budou se o vás pochybovat nanejvýš paranoici. Důležité je také vědět, že důvěra je posilována či naopak podkopávána v každém dalším jednání. Což platí pro organizace i jednotlivce.

Na čem se buduje důvěra a jak ji můžete dále posilovat?

Jasnost. Lidé důvěřují, pokud je vše jasné, ne nejednoznačné.

Soucit. Což je důvod, proč všichni milují svou matku. Stará se o druhé. Snažte se udržovat oční kontakt, buďte empatičtí a pro efektivní naslouchání veďte v každé chvíli vždy jen jeden rozhovor.

Charakter. Dělejte to, co je správné, nikoli snadné. Kompetentnost. Nechcete kohokoli, kdo vám zařídí pro vás důležitou službu. Chcete někoho, kdo to udělá dobře.

Přínos. Lidé věří tomu, jaké máte výsledky a jaký je váš přínos. Kdo je plný soucitu a má úžasný charakter, ale chybí mu výsledky, asi nebude zrovna pravým adeptem na důvěryhodného partnera.

Závazek. Jediným způsobem, jak vybudovat důvěru, je učinit a dodržovat závazky.

Spojení. Pokud s lidmi udržujete vztahy, o něž se mohou opřít, budou důvěřovat i vašim obchodním nabídkám.

Důslednost. Důvod, proč věříme McDonaldu, je fakt, že navlas stejný hamburger dostanete v Praze i New Yorku. Pokud jste konzistentní, budou se k vám zákazníci vracet.

 

přidáno 29. března 2014 do kategorie Byznys

ČTETE: Úspěšný byznys závisí na důvěře. Přečtěte si, jak se buduje · 29. března 2014 · Byznys
·
Další články