Kontakt O nás
Poradce jako marketingový produkt

Poradce jako marketingový produkt

Co má společného kouč s práškem na praní? Je dobré, když mají lektoři rádi čokoládu? Může poradce jezdit růžovým trabantem? A víte, proč se ptám?

 

Koučové, poradci, lektoři i jiné profese poskytující služby, nejsou nic víc ani méně než prací prostředek, který leží na regále v supermarketu. Jejich služba je zboží, jež má své specifické vlastnosti, cílovou skupinu, složení a přidané hodnoty i značku, která ho prodává.

Značku poradce tvoří především soubor jeho kvalit: know-how, zkušenosti a reference, ale také publikace, mediální zmínky, účast na seminářích apod. To je základ, bez kterého se kvalitní poradenská činnost na úrovni nedá vykonávat.

Není ovšem značka jako značka. Pohybujeme se na trhu, kde se značky množí a zanikají bleskovou rychlostí a to především proto, že daný produkt na trhu neobstál. Jak se to mohlo stát? Nebyl originální.

Největší devizou někoho, kdo prodává své služby, myšlenky a know-how, je jedinečnost. Zapadnout do šedi běžných jmen a tváří je prvním krůčkem k zapomnění. Vaše NEZAPOMENUTELNOST je tím, co vám zajistí přežití, zakázky, klientelu.

Růžový trabant, kterým přijedete na schůzku dokáže, že nadlouho nebudete tou nevýraznou a zapomenutelnou masou, která se u klienta střídá den za dnem. Odlišíte se třeba i tím, že budoucímu zákazníkovi přinesete na první schůzku čokoládu pro „lepší zvládání stresu“. Podobnými způsoby si zajistíte pouze vnější originalitu, pobavíte zábavnými libůstkami.

Hlubší dojem však vzbudíte svými neotřelými názory, přístupem. Body získáte svou schopností nepapouškovat „autority“, ale vsadit na vlastní mozek. Jedineční si můžete začít připadat, když vaše názory začne část „masy“ opakovat a druhá je bude odmítat. Zajímaví budete, když si vytvoříte příznivce, ale i odpůrce. Pak poznáte, že jdete svou vlastní cestou. A k takovým lidem se ostatní rádi chodí radit.

Originalita je pro poradenské činnosti klíčovou vlastností, která je základem dlouhodobého úspěchu. Pokud si originální zatím nepřipadáte, tak si uvědomte, co děláte jinak než ostatní; prodejte svůj jedinečný přístup.

Nebo máte větší nos, husté obočí či dlouhé nohy? Podívejte se na sebe s nadsázkou a ze svých originálních nedokonalostí utvořte svoji značku.


Chraňte si jedinečnost, protože jen tak vás svět nezamění s nikým jiným.

 

přidáno 9. září 2014 do kategorie Byznys

ČTETE: Poradce jako marketingový produkt · 9. září 2014 · Byznys
·
Další články